Grundejerforeningen Alfred Munkholms Vej

Vedtægter

1. Navn og hjemsted:

Grundejerforeningens navn er “Alfred Munkholms Vej, Gl. Hasseris Enge”. Grundejerforeningens hjemsted er Gl. Hasseris i Aalborg Kommune.

2. Formål:

Grundejerforeningens formål er at varetage grundejernes fælles opgaver der følger af lokalplan 05-072, tinglyst 7. januar 2004 samt lokalplan 05-053, tinglyst 15. juli 1999, herunder at varetage grundejernes forpligtelser vedrørende drift, vedligeholdelse m.m. samt renholdelse, snerydning og glatførebekæmpelse af lokalplan 05-072’s delområde G og H’s veje, herunder adgangsvej frem til lokalvejen, stier, torve, vejbelysning, beplantninger, fællesanlæg m.m. inden for det respektive område.

Grundejerforeningen har pligt til at være medlem af den overordnede grundejerforening, der skal oprettes, hvor samtlige grundejerforeninger inden for lokalplanområdet er medlem. Efter krav fra Aalborg Kommune har grundejerforeningen pligt til at optage medlemmer fra tilgrænsende områder, sammenslutte sig med en eller flere bestående grundejerforeninger for tilgrænsende områder eller opdele grundejerforeningen i to eller flere selvstændige foreninger.

Grundejerforeningen har pligt til at tage skøde på matr. nr. 13fh, Gl. Hasseris by, Hasseris, af areal 15.759 m2, heraf vej 3.032 m2 samt matr. nr. 13g1, Gl. Hasseris by, Hasseris, af areal 16.053 m2, heraf vej 2.932 m2. Overdragelsen sker vederlagsfrit og uden omkostninger for grundejerforeningen.

3. Medlemskab:

Medlemmer af grundejerforeningen er de til enhver tid værende ejere af ejendommene matr. nr. 13fi, 13fk, 13fl, 13fm, 13fn, 13f0, 13fp, 13fq, 13fr, 13fs, 13ft, 13fu, 13fv, 13fx, 13fy, 13fz, 13fæ, 13fø, 13 ga, 13gb, 13gc, 13gd, 13ge, 13gf, 13gg, 13gh, 13gi, 13gk, Gl. Hasseris, Hasseris.

Der er medlemspligt for samtlige grundejere.

Hvert medlem af grundejerforeningen er forpligtet til at betale et kontingent for hver bolig han/hun ejer.

Et medlem, som overdrager sin ejendom eller på anden måde ophører at være ejer af denne, er pr. overtagelsesdagen ophørt at være medlem af grundejerforeningen og kan intet krav rette mod dennes formue.

Den nye ejer indtræder i den tidligere ejers rettigheder og forpligtelser over for grundejerforeningen, idet den tidligere ejer dog tillige vedbliver at hæfte for eventuelle restancer over for foreningen, indtil den nye ejer har berigtiget restancerne og overtaget forpligtelserne. Såvel den tidligere som den nye ejer er forpligtet til at anmelde ejerskiftet til grundejerforeningen ved dennes kasserer og oplyse den nye ejers navn og bopæl samt ejendommens matrikelbetegnelse

4. Generalforsamling:

Generalforsamlingen er grundejerforeningens øverste myndighed. Ordinær generalforsamling afholdes hvert år i april måned med følgende punkter på dagsordenen:

1) Valg af dirigent.

2) Formandens beretning om det forløbne år samt godkendelse heraf.

3) Forelæggelse af revideret regnskab samt godkendelse heraf.

4) Godkendelse af budget for det kommende regnskabsår samt fastsættelse af kontingent indtil næste ordinære generalforsamling.

5) Forslag fra bestyrelse og eller medlemmer.

6) Valg til bestyrelsen samt af suppleant.

7) Valg af revisor samt af revisorsuppleant.

8) Eventuelt.

Generalforsamlingen indkaldes med 3 ugers varsel ved almindeligt brev til grundejerforeningens medlemmer og til revisor.

Sammen med indkaldelsen udsendes dagsorden, regnskab for det forløbne år samt budget for det kommende år. Forslag fra medlemmerne, som ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal indsendes skriftligt til bestyrelsen senest 14 dage før generalforsamlingen og af bestyrelsen udsendes til medlemmerne senest 7 dage inden samme.

Under eventuelt kan der ikke sættes forslag under afstemning.

Bestyrelsen kan når som helst indkalde til ekstraordinær generalforsamling, ligesom en sådan kan besluttes på en ordinær generalforsamling. Bestyrelsen er pligtig at indkalde til ekstraordinær generalforsamling når ejere repræsenterende et flertal af foreningens medlemmer stiller skriftlig begæring herom med angivelse af dagsorden.

For den ekstraordinære generalforsamling gælder samme regler som for den ordinære generalforsamling.

På den ekstraordinære generalforsamling kan kun behandles de spørgsmål som fremgår af indkaldelsen.

På generalforsamlingen har hvert medlem én stemme for hver bolig han/hun ejer. Såfremt en ejendom ejes af flere, udøve stemmeretten af ejerne i fællesskab. Møderet har ethvert medlem og dennes ægtefælle/samlever. Der kan mødes og stemmes ved fuldmagt. Generalforsamlingen vælger en dirigent, som afgør alle tvivlsspørgsmål vedrørende sagernes behandlingsmåde og stemmeafgivningen. Afstemninger sker ved håndsoprækning, med mindre dirigenten eller generalforsamlingen beslutter, at afstemningen skal ske skriftligt.

Beslutninger på generalforsamlingen træffes ved simpelt flertal, med mindre andet er bestemt i disse vedtægter. Ved stemmelighed bortfalder forslaget. Blanke stemmer medregnes ikke. Over det på generalforsamlingen passerede udarbejdes et referat, som underskrives af dirigenten og formanden, hvorefter det har beviskraft i enhver henseende. Senest en måned efter generalforsamlingens afholdelse udsendes referat til hvert enkelt medlem.

5. Bestyrelse:

Grundejerforeningens daglige ledelse varetages af en bestyrelse bestående af 3 medlemmer. Bestyrelsens medlemmer vælges for 2 år ad gangen. I lige år er 2 medlemmer på valg. I ulige år er 1 medlem på valg.

Genvalg kan finde sted. Den ordinære generalforsamling vælger tillige 1 suppleant til bestyrelsen samt revisor og revisorsuppleant. Valgperioden for disse er ét år. Bestyrelsesmedlemmer, som er indtrådt ved supplering, fungerer indtil førstkommende generalforsamling.

Bestyrelsen konstituerer sig selv.

Bestyrelsen afholder mode så ofte et bestyrelsesmedlem Ønsker dette.

Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst formanden og et andet bestyrelsesmedlem er til stede.

Bestyrelsens beslutninger træffes ved simpelt flertal.

Over bestyrelsens møder føres en protokol, som underskrives af bestyrelsen på det efterfølgende bestyrelsesmøde.

6. Kontingent:

Til bestridelse af grundejerforeningens udgifter fastsætter generalforsamlingen et årskontingent i henhold til budgetforslag. Hvert medlem hæfter med én andel for hver bolig, han/hun ejer.

Årskontingentet indbetales til grundejerforeningen på den af kassereren anviste måde.

7. Regnskab:

Grundejerforeningens regnskabsår er kalenderåret.

Kassereren fører regnskab og opkræver kontingenter.

Udbetalinger foretages med kassererens underskrift.

8. Tegningsret:

Grundejerforeningen tegnes af formanden i forening med et bestyrelsesmedlem.

9. Ændring af vedtægter:

Til vedtagelse af beslutning om ændring af vedtægterne kræves, at beslutningen tiltrædes af mindst 2/3 af de på generalforsamlingen afgivne stemmer, som dog mindst skal udgøre halvdelen af stemmerne i foreningen. Er det fornødne antal stemmer ikke til stede, men mindst 2/3 af de afgivne stemmer er for forslaget, indkaldes til en ny generalforsamling, der skal afholdes inden én måned. På denne generalforsamling kan forslaget vedtages, når mindst 2/3 a de afgivne stemmer er for forslaget, uanset om de udgør halvdelen af stemmerne i foreningen.

Grundejerforeningens vedtægter samt ændringer heri skal godkendes af Aalborg Kommune.

Således vedtaget på grundejerforeningens stiftende generalforsamling den 27. september 2007.

I bestyrelsen:

Carsten Tilm, Jan Jensen og Christian Elimar

Som dirigent: Bettina Vitnes

Foranstående vedtægter for Grundejerforeningen Alfred Munkholms Vej, Gl. Hasseris Enge godkendes herved.

Teknik- og Miljøforvaltningen, den 01.10.2007

Rådmand Mariann Nørgaard og fuldmægtig Bettina Vitnes